Dag 9

30 mei 2015 - Parijs, Frankrijk

Eerst even iets uitleggen.
Een van de lezers heeft ondekt dat mijn dagtelling niet synchroon loopt met het aantal dagen die ik nu onderweg ben. Goed gezien!
klopt ook helemaal.

Ik was er gaandeweg namelijk achter gekomen dat s'avonds aankomen op bestemming en dan óók nog mijn reisblog bijwerken niet altijd haalbaar is.

Daarnaast wordt de reistijd sterk beïnvloed door de weersinvloeden.
Zodat je er niet altijd aan toekomt s'avonds je blog bij te houden.

Ik ben afhankelijk van goeie wifi ivm foto's en doe alles op mijn mobieltje.
Nog een kleine laptop meenemen zou alleen maar extra gewicht betekenen
het bijhouden kost mij gemiddeld anderhalf uur.
Vind ik hartstikkeleuk om te doen hóór maar doe het schrijfwerk vaak al gedeeltelijk tussendoor op papier.
En zolang er wiffi in de Mac of op het overnachtingsadres is probeer ik weg te sturen.
kortom.....het kan dus zijn dat ik één of meer dagen achterloop met mij reisverhaal.
Maar het komt wel.

En als laatste.....blijf reageren op mijn blog als je dat wil.
lézen doe ik echt alle reacties met plezier en neem alle tips en adviezen ter harte. ....alleen...reageren kan niet ivm de tijd.

het is hartverwarmend de reacties te lezen...dank daar voor.

Vandaag geslapen in een hostel in hartje Parijs, met nog nog 5 personen op een kamer.
lekker rustig aan gedaan. ...ontbijten in een soort van kantine. ....rumoerig maar verder dik voor elkaar.

Op naar de Notre Damme. ...stempel halen voor in mijn pelgrimspaspoort.
Lopend natuurlijk want de fiets stond veilig en wel in het hostel!

Daar aangekomen staan al zeker 1000 toeristen in de rij te wachten om naar binnen te mogen.
na lang wachten eindelijk naar binnen.
Bij navraag bleek dat ik in de sacristie mijn stempel kon halen.
ik had nl om een speciale in het papier gedrukte reliëf stempel gevraagd ipv een inkt stempel.

Daarna in Parijs nog wat rond gewandeld als een echte toerist.
en, het was immers een rustdag, nog wat extra uren geslapen.
De jonge knapen met wie ik de kamer deelde wilde persé alles zien.
had ik mooi de tijd om mijn spullen te wassen accu's en telefoon op te laden.
En.......slaaaapen..

Al met al een had ik er heerlijke rústdag van gemaakt