Naam:
Foto’s:
146
Video’s:

Over mij

de fiets: koga randoneur aangepast voor een lange tour.

Over mijn reis

op 22 mei om 7uur s'morgens ga ik vertrekken voor een pelgrimstocht op de fiets.
de bestemming zal zijn, Santiago de Compostella in Spanje.

in de aanloop van deze reis heb ik als training de route vanuit Haarlem via Utrecht naar Doetinchem gefietst.

starten doe ik vanuit Doetinchem mijn woonplaats en ga via Den Bosch naar Breda waar ik aansluit op de oorspronkelijke route.
hierbij maak ik gebruik van de boekjes van Clemens Zweerman.
een drie delige serie routeboekjes die aan de hand van duidlijke aanwijzingen een prima ondersteuning onder het fietsen geven.

een van de redenen dat ik deze tocht onderneem is, evaren hoe het voelt los te zijn van alle beslommeringen, spanningen, van het leven.

alles achterlaten wat me lief is, en kijken wat er op mij af komt lijkt mij een uitdaging
tevens wil ik voelen hoe het is om teruggeworpen te worden op alleen mezelf, afzien, een beetje lijden, en een steen van mijn ziel afhalen.

het zal ongetwijfeld een zware tocht zijn met vele ups en downs, op zowel fysiek als mentaal gebied.
maar zoals een echt pelgrim betaamd moet je het nemen zoals het komt.

de tocht zal ongeveer 5 weken duren waarbij ik een gemiddelde fiets van 80 km per dag.
dit zal natuurlijk afhankelijk zijn van weersomstandigheden en de gesteldheid van de wegen.

als ik in Santiago de Compostella ben vertrek ik weer per vliegtuig naar huis en wordt mijn fiets via een couriersdienst naar huis gebracht

Bezochte landen

Ik heb 14 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Jersey, Luxemburg, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.