Dag 6

28 mei 2015 - Noyon, Frankrijk

Voor dat ik het vergeet....allereerst allemaal heel ♡♥♡♥telijk bedankt voor alle lieve kaartjes die ik vrijdag en via via heb ontvangen.
Erg leuk Allemaal.

Vandaag weer alleen verder gefietst, een stuk samen op fietsen met andere kan best.....maar uiteindelijk gaat iedereen weer zijn eigen weg.
Ongetwijfeld zal ik sommige mensen wel weer ergens ontmoeten op deze lange tocht.

In de plaats St.Quentin de kerk bekeken en de zeer oude binnenstad.
Het oude centrum van de stad ligt boven op een berg....dat was dus weer ff klimmen.
Valt wel op dat veel verkeersdeelnemers je regelmatig voorrang verlenen als ze je zien aankomen.

Daarna eerst maar eens een Mac opgezocht, om daar mijn blog bij te werken.
Je merkt zowiezo dat zolang je op de route zit mensen je aanspreken of een duim omhoog steken, en het woord "bon courage" zeggen en vaak ook weten wat je aan het doen bent.
maar ja wat wil je na zoveel honderden jaren dat deze pelgrimsroute al bestaat.

Voor ik het wist echter dik twee en een halfuur daar gezeten. Was eigenlijk veel te lang.
moet ik niet meer doen. Deze tijd haal je niet meer in.
vooral het sturen van een filmpje duurde erg lang.
En werd uiteindelijk afgebroken.

Hier laat op een camping aangekomen. ....nouja camping.....meer een woonwagen kamp voor vaste bewoning. ..met een paar kleine grasveldjes, bah heel ongezellig.
Het moest wel want het was inmiddels al half acht.

S' avonds in de kantine (gelukkig) nog 4 Belgische Santiago gangers tegengekomen.
Moest meteen aan tafel aanschuiven en veel verhalen uitgewisseld.
Waren alle vier gepensioneerd en hadden een wielren verleden. Gekoersd!
Prachtig zoals deze mannen konden praten
Toen ik aanhaalde dat Jelle Nijdam mijn collega is waren de ogen heeeuuull groot van verbazing.
Uiteindelijk toch een gezellig samenzijn gehad op een zeer ongezellige camping