Dag 3 4 en 5

27 mei 2015 - Cambrai, Frankrijk

Zohhhhh dat heeft ff geduurd, het is nog niet zo heel vanzelfsprekend dat je overal kunt inloggen.
Maar gelukkig is óók dit land voorzien van Veeeuuuulll Macdonalds.
daar weten ze tenminste wel dat de reiziger graag gebruik wil maken van de moderne multimedia.
Daarnaast ben je eigenlijk best wel druk op de reisdagen.
het begint met opstaan, alles inpakken, fiets oppakken, ontbijten, en dan na anderhalf uur eindelijk fietsen. Onderweg boodschappen doen, camping zoeken, kamp opbouwen, douchen en wasje doen, eten koken.
En voor je het weet zit is het 21 uur.
maar goed. .....ik klaag niet hoor!

Het is tot nu toe een erg mooie en bijzondere tocht.

De derde dag (mijn verjaardag) stond ik #@$$#@@/^&& weer op met hoofdpijn!
ik nam mijzelf die dag voor langzaam te fietsen en zeker geen lange afstand te maken.
mijn reisdoel zou een camping in Londerzeel worden.
Onderweg waren er in veel Belgische dorpen en steden festiviteiten te doen.
Dit varieerde van kermissen braderieën tot heilige processies, het is Pinksteren en zijn dus ook de Belgen vrij.
Zo kwam ik ergens door een dorpje waar meneer pastoor op een soort hoog spreekgestoelte stond en iedereen die er langs kwam in of op een voertuig de zegen kreeg voor een veilige reis.
Een aantal plaatselijke bewoners die daar stonden te kijken riepen naar mij dat ik dat ook maar even moest doen. Dus .......maar omgedraaid en even onder de wijwaterborstel van meneer pastoor door...je kunt nooooit weten hé!.
Op de camping vroeg aangekomen en meteen maar ff een paar uur slapen.
Hopende dat de hoofdpijn weggaat.
2 uur later gewekt door een smsje van Collega Mark, "ik sta voor de poort van de camping".
Erg leuk, hij was met de motor ff gekomen om mij te feliciteren en bleef meteen maar een nachtje kamperen, en tevens werd ik ook nog eens getrakteerd op een Italiaans etentje op de camping.
Werd uiteindelijk toch nog een soort van verjaardag.

Dag 4
Weer ....$##@#&&^/$#@@*/#@@/&.......hoofdpijn.
Dan maar een paar Paracetamols erin en wegwezen.
Nadat Mark op zijn motor weer naar huis ging ben ik in alle rust naar Aalst gegaan en hier op een prachtig kilometers lang jaagpad langs het riviertje de Dender verder gefietst tot aan Geraardsbergen.
Onderweg kreeg ik hier gezelschap van 3 oude wielrenners in de leeftijd van 78 76 75 jaar oud.
Zij waren aan hun wekelijkse ritje Aalst Geraardsbergen bezig en vroeg of ik mocht aanhaken.
Tijdens de rit hielden zij mij lekker uit de wind en kon ik mezelf zo een beetje sparen.
Daar aangekomen zijn we met zijn vieren nog even op een terrasje gaan zitten om op hun vaste stekkie iets te drinken.
Ze vroegen of ik niet ff de muur van Geraardsbergen wilde beklimmen (wielerklassieker) zij ik dat er nog muren genoeg kwamen waar ik overheen moest.
S'avonds in Tournai overnacht op een mooie schone camping geslapen.
Ook hier was weer dat stel uit Huizen en een stel uit Arnhem.
Allemaal met het zelfde doel.

Dag 5
Gisteren een dag met veel bulten en nog steeds een beetje hoofdpijn.
Gelukkig werd het na de ochtend eindelijk beter en voelde ik mij sterker.
In de middag het stel uit Huizen weer ontmoet en gezamenlijk een bak koffie gemaakt op de stoep van de kerk ergens in een dorpje.
Hier kwam later nog een dame uit Utrecht bij op een veeeeuuuul te volgepakte fiets, ze vertelde mij dat ze op de grens met Belgie de fotokoffer en bergschoenen al naar huis had gestuurd. zat me, kijkend naar haar volgepakte fiets echt af te vragen waar ze deze dan had zitten.

Zij wist in de buurt nog een mooi overnachtings adres bij een boerderij voor Santiago gangers.
Gezamenlijk besloten dat we de rit met zijn vieren zouden vervolgen naar dit adres.
Deze overnachting was heerlijk rustig op een mooie locatie achter een boerderij.
De gastvrije eigenares had er ook ook nogeen heerlijk ontbijt bijgemaakt.

Vandaag is ieder weer zijns weegs gegaan en zit ik hier in ST-Quentin in de Mac mijn blog bij te werken.
de chef achter de balie die vroeg waar ik vandaan kwam en waar ik naar ging werd er zo blij van dat hij mij gratis een stuk taart bij de koffie deed.
zo nu ga ik weer verder.
tot hoors allemaal