Dag 1 en 2

23 mei 2015 - Olland, Nederland

Gisteren dacht ik dus gewoon te kunnen vertrekken, kwamen er voor 7 uur nog heel veel collega's sportvrienden en buren mij uitzwaaien .erg leuk. ..ik was er van onder de indruk.was ik net 10 minuten onderweg...rijd (collega) Maik Jansen naast mij met de auto en roept door het open raampje...Ben je moet omdraaien je hebt in Dichteren een stempelpost gemist!.bleek dat de heren collega's een stempelpost hadden ingericht in een straat waarvan zij aannamen dat ik daar door zou fietsen.dus omdraaien en stempeltje halen. Ghi ghi wat een humor toch op de vroege morgen.daarna rap door naar Den Bosch met een flinke tegenwind maar wel een lekker zonnetje.Onderweg vraagt, in echt Brabants accent, een oud mannetje kijkend naar mij en mijn fiets....hé hoe wijt gade gei?....ik antwoord. .naar Spanje!.... de man draait zich hoofdschuddend om en gaat verder.in de Sint-Jans kerk in Den-Bosch een stempeltje gehaald voor mijn pelgrimspaspoort.  Ik ga op bezoek bij een van mijn liefste tante's die daar in het klooster woont reuze gezellig.Daarna door naar het plaatsje "Olland", hier had ik de eer te mogen overnachten bij een echte pelgrim.deze man heeft een paar jaar geleden samen met zijn loopmaatje de tocht naar Santiago de Compostella lopend gedaan dit was een zeer bijzondere ontmoeting waarin hij veel over zijn ervaringen van de tocht vertelde.dat beloofd nog wat..Vandaag vrij laat vertrokken. .9.uur pas maar ja dat maakt niet uit, als pelgrim moet je nooit haast hebben.vanuit Olland via Turnhout naar België gefietst en zit nu eindelijk op de echte pelgrims route.de laatste 20 km over mooie kleine boeren weggetjes tussen de weilanden en bossen door.eindelijk niet meer voortdurend naast drukke voorrangswegen fietsen.Heerlijk.morgen ga ik verder op de weggetjes die in het route boek staan.ben erg benieuwd. ...maar ga nu pitten want ik heb barstende koppijn.