de voorbereiding

15 mei 2015 - Doetinchem, Nederland

De voorbereidingen.

Om een zo lange tocht te ondernemen op de fiets zul je een goede voorbereiding moeten maken.
Hier was ik inmiddels wel achtergekomen bij het lezen van verslagen van mensen die een soortgelijke tocht hebben gemaakt.
Zo heb ik vanaf Januari tot begin Mei ongeveer ongeveer een 2600 trainings kilometers gemaakt.
Dit waren over het algemeen etappes van 80 tot 120 kilometer.

Omdat ik het niet leuk vind om éérst een eind weg te moeten fietsen voor dat je eindelijk eens wat nieuwe landschappen te zien krijgt.
Heb ik mijzelf veel van deze etappes met fiets en al weg laten brengen.
Meestal door vrienden, kennissen of buren die voor zakelijke redenen een eind weg moesten.
Het voert te ver om alle startplaatsen te noemen maar er waren er wel een paar hele bijzondere bij.
Zo denk ik aan mijn rondje schiphol Haarlem Schiphol, ook ben ik een keer naar de motorbeurs in Utrecht geweest, en de volgende dag weer terug.

Heel bijzonder was de tocht ergens in Januari in de buurt van Zwolle.
Om 6 uur s'morgens (het was nog donker) afgezet door mijn buurman, en over de maagdelijk besneeuwde fietspaden van de Holterberg weer naar huis.
prachtig prachtig....zelfs de training was inmiddels al een tocht van ontdekkingen geworden.
In dit verslag plaats ik een serie foto's die ik de afgelopen maanden tijdens deze trainingsritten heb gemaakt

Tijdens deze trainingen kwam ik er ook achter dat er nog wel het een en ander aan de fiets geperfectioneerd kon worden.
Zo bleek dat de banden op modderige en zanderige wegen geen grip voldoende geven. deze heb ik vervangen voor een band met een grover profiel.

Daarnaast vond ik het makkelijk om een aantal handige items te monteren zoals, Garmin navigatie met temperatuur sensor, stijgings graden meter, horloge, extra bidonhouder voor de benzinebrander en een kokertje voor 4 reserve spaken. en als laatste nog wat extra tasjes voor gereedschap, mp3 spelertje en accupack
De zelfde week tevens een nieuwe ketting en achtertandwiel cassette gemonteerd, met een grotere tandwielverhouding, dit maakt het beklimmen de bergen wat makkelijker.
zie foto's